لزوم آشنایی با مدل های مختلف وسایل یا لوازمی که بطور مداوم از آنها استفاده می کنیم عمری بدیهی و ضروری است. ما در کفش کرال با دیدگاه مشتری مداری به آگاه سازی درباره این موارد می پردازیم. یکی از مهم ترین لوازمی که هر انسانی نیازمند به استفاده می باشد، کفش است.

کفش آکسفورد یا Oxford :

از این کفش می توان به عنوان رسمی ترین مدل کفش مردانه نام برد که بسیار محبوب و شیک می باشد. اغلب مردان حداقل یک جفت از این مدل را دارند که همراه کت و شلوار در مراسم رسمی مثل عروسی ها می پوشند. منشا کفش آکسفورد کشورهای اسکاتلند و ایرلند می باشند. استفاده از این مدل بین دانشجویان دانشگاه آکسفورد باعث محبوبیت آن بین عموم مردم شد از این رو نام آکسفورد را برایش انتخاب کردند. این کفش تنوع رنگی بالایی دارد اما بیشتر به رنگ مشکی و قهوه ای دیده می شود. براق تر بودن آکسفورد به منزله رسمی تر بودن آن است.

کفش بروژ یا Brogue :

همان آکسفورد اما با جزئیات و تزئینات بیشتر می باشد. البته از نوع دربی آن هم موجود می باشد. کفش بروژ را می توانید هم با شلوار پارچه ای و هم با شلوار جین بپوشید. در چهار مدل بروژ کامل یا Full Brogue یا Wingtips، نیم بروژ یا Semi Brogue یا Half Brogue، ربع بروژ یا Quarter Brogue و بروژ باله بلند یا Longwing Brogue یافت می شود.

کفش دربی یا Derby :

کفش بند دار همانند آکسفورد می باشد با این تفاوت که وصله ی بند (ابرو) آن آزاد می باشد. این کفش مردانه دارای سر باریک و پنجه کشیده بوده و جنس آن معمولا چرم یا کتان می باشد. کفش دربی را می توان با شلوار جین و شلوار کوتاه پوشید اما با کت و شلوار پیشنهاد نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *