یکی از باورهای غلط عموم افراد در خصوص کمربند این است که: ” کمربند تنها وسیله‌ای برای نگهداشتن شلوار است” . درحالی‌که سال‌هاست کمربندها علاوه بر کارایی اصلی خود، عنصر مهم و تکمیل کننده‌ای در تیپ زنان و مردان محسوب می‌شوند. در واقع انواع کمربند لباس، فارغ از مردانه و زنانه یا رسمی و اسپرت بودنشان، اکسسوری‌های مهمی هستند که هم شلوار یا دامن را روی کمر نگه می‌دارند، هم عناصری برای افزایش جذابیت و تکمیل کردن تیپ افراد هستند. به طور کلی نباید به سبب ساده بودن ساختار کمربند‌ها، آن‌ها را پوشیدنی‌های کوچک و کم اهمیتی دانست. در این مقاله از وبلاگ کفش کرال شما را با دانستنی های کمربند آشنا می کنیم.

کمربند چیست؟

بیایید قبل از هرچیز کار خود را تعریف چیستی کمربند آغاز کنیم. کمربند وسیله ایست که دور کمر پیچیده می‌شود تا شلوار یا دامن را روی کمر یا کمی بالاتر از آن نگه دارد. البته در حال حاضر بیشتر کمربندها جنبه تزئینی پیدا کرده‌اند. اما همین کمربند که به ظاهر یک نوار چرمی، پلاستیکی یا پارچه‌ای ضخیم است، جزئیات زیادی دارد و شامل انواع مختلف و مدل‌های گوناگونی می‌شود.

آناتومی کمربند

اکثر کمربندها دو قسمت اصلی دارند. بند و سگک.

نوک انتهای بند برخی از انواع کمربند‌ها به وسیله یک تکه فلز پوشانده می‌شود. این بخش انتهایی کمربند، رد کردن بند از حلقه زیر سگک و بندینک‌های روی شلوار را ساده‌تر می‌کند. همچنین باعث می‌شود که کمربند شلوار دیرتر آسیب ببیند و دوام طولانی‌تری داشته باشد. برای خرید کمربند مردانه چرم طبیعی می توانید به فروشگاه کفش کرال مراجعه نمایید.

چه زمانی باید از کمربند استفاده کرد؟

به طور کلی آقایان باید با تمام شلوارهایی که حلقه یا بندینک کمربند دارند، این وسیله را بپوشند. در واقع این حلقه‌های روی شلوار به همین منظور به آن دوخته شده‌اند. اگر نسبت به حلقه یا بندینک کمربند روی شلوار بی‌توجه باشید و کمربند نپوشید تیپ شما شلخته به نظر می‌رسد؛ بنابراین پوشیدن کمربند با هر تیپ و هر نوع شلواری به‌ویژه برای آقایان یک امر ضروری است.

از طرفی حتی اگر می‌خواهید یک تیشرت گشاد بپوشید و آن را روی شلوارتان بیندازید، اگر از کمربند استفاده نکنید از عملکرد اصلی آن که همان بالا نگه‌داشتن شلوار است محروم خواهید شد. چون همان‌طور که گفتیم کمربند نه صرفاً یک وسیله تزئینی است و نه فقط وظیفه دارد شلوار را نگه دارد.

انواع کمربند بر اساس جنسیت

بدیهی است که بر این اساس کمربندها به دو دسته کمربندهای زنانه و مردانه تقسیم بندی می‌شوند.

البته کمربند برای مردان یک اکسسوری ضرروی است. اما خانم‌ها از این وسیله بیشتر به منظور تکمیل کردن زیبایی یک لباس رسمی مانند پیراهن‌های شب یا کت و دامن استفاده می‌کنند. گرچه زنان اسپرت پوش که زیاد از شلوار جین استفاده می‌کنند نیز مشتری کمربندهای زنانه چرم هستند.

به طور کلی در انواع کمربند زنانه خاصیت تزئینی بودن بر کارایی واقعی کمربند اولویت دارد. به همین دلیل تنوع در آن بسیار زیاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *